低开低走的人生,好像没什么意义

 
X.U. - 澤野弘之

TV动画《终结的炽天使》OP

泽野弘之作的词曲都超赞的

另外,我劝你们都不要看终结的炽天使,我本来想要看的,后来我在B站上看了LEX和天堂的吐槽视频,我就再也没有想补这个番的心了233

I don't want nobody to get killed
我从没有想过没有人会被杀
I'll come and get you
我会来找你
I am always ready to fight
我一直做好了踏上战场的准备
So don't take all of the blame we were all swept away
所以别再忍受我们已经扫除的埋怨
Don't take all of the weight.You always do
别再忍受所有压力,像你一直以来一样
There will always be something you cannot control
总有一些事物是你不能控制的

We will overcome.Your salvation has begun
我们会战胜它,你的救赎已经开始
No signs,No lights
没有预兆,没有启示
Such a mess all over
混乱无处不在
Don't kill your hopes
别泯灭你的希望
You make me realize who I need
是你让我意识到谁是我需要的人
I'll be there hold on
我会在那,坚持住
They'll change you somehow
他们会不知不觉改变你
So where are you now?
所以现在你在哪里?
I'll reach you by dawn
我会在破晓时分赶到
Before you can be turned
在你会被转变之前
Illusions are torn
幻象已被撕裂
The fallen angels you run with don't know
那堕天使不知不觉与你同行
It is the pain that makes us all human after all
毕竟正是这份痛楚让我们拥有人性
Warm old sepia photographs show
温暖却又怀旧的老照片展示着
Our fragile precious world
我们脆弱又珍贵的世界
Must protect it,respond to the call
一定要守护它,以回应它的征召
Are they really deep inside your head?
他们真的在你脑海深处吗?
Do they control you like a little marionette?
他们如小提线木偶一般控制着你吗?
I'll cut the strings off you dead.Come in with me
我会切断你身上的绳索,跟着我来
Let me free the wings of your soul.Can make it fly
让我解放你灵魂的双翼,让它能够展翅高飞
We've been waiting here just to make you whole again
我们在这里等待只为重新让你完整
No more hating see I have always been your friend
不再有仇视的目光,我会一直是你的朋友
No signs,No lights
没有预兆,没有启示
Such a mess all over
混乱无处不在
Don't kill your hopes
别泯灭你的希望
You make me realize who I need
是你让我意识到谁是我需要的人
I'll be there hold on
我会在那,坚持住
They'll change you somehow
他们会不知不觉改变你
So where are you now?
所以现在你在哪里?
I'll reach you by dawn
我会在破晓时分赶到
The shadows appear
暗影已经出现
Illusions are born
幻象也已显现
The fallen angles you run with don't know
那堕天使不知不觉与你同行
It is our pain that makes us all human after all
毕竟正是我们的痛楚让我们拥有人性
Torn old sepia photographs show
撕毁而泛黑的老照片展示着
Our fragile precious world
我们脆弱又珍贵的世界
Must discard it ,respond to the call
一定要抛弃它,以回应它的征召
If you wanna fight with me
如果你想跟我一起战斗
Then go ahead fight with me
那么就大步向前跟我战斗
Cos all I wanna do is help you man
因为我想做的就是助你们这些人一臂之力
You will be the death of me
你将成为我的死神
The power of our army has been cut with a scythe
我们军队的力量已经被镰刀割去
And if we lose you to them we may never survive
而且如果我们在他们面前失去你的话也可能无法生还
You can leave but you must first believe
你可以离开但你一定要首先相信
Just one step at a time and keep your head up boy and
只要昂首阔步
You'll be free
你将会是自由的


评论
热度(14)
Top

©  | Powered by LOFTER